De groene sector is opzoek naar jong talent. Talenten die een bijdrage willen leveren aan een groeiende en steeds belangrijkere sector die zorgt voor biodiversiteit en een positief effect op het milieu. In opdracht van Treeport is de campagne ‘Groen Zeker Doen’ ontstaan. Een campagne gericht op jonge mensen die interesse hebben zich te ontplooien in de groene sector.
In deze campagne zijn jonge ambassadeurs ingezet die al werken in de boomteeltsector. Door hun verhaal willen we andere jonge mensen aanspreken om een opleiding in de groene sector te overwegen.
Plan de campagne
Deze campagne is gericht op hele jongen mensen: mensen die nog op de middelbare school zitten en zich aan het oriënteren zijn voor een vervolgopleiding. Met dat in ons achterhoofd hebben we een campagne opgezet op verschillende kanalen: website, Facebook, Instagram en zelfs TikTok.
Daarnaast hebben we ‘Greenfluencers’ ingezet die deze campagne verder uitzetten. Dit zijn jonge mensen, zoals in het filmpje, die je een kijkje in de keuken geven in de groene sector.